all3dp как се нанася лепило в леглото


Отговор 1:

Предполагам, че въпреки че смятате, че печатното ви легло е стъклено, всъщност е малко по-различно. И тази привидно малка разлика прави огромна разлика за мен. След като прочетох отговорите на всички, видях само един отговор, който се доближи до нещо, което е изключително важно: Леглото трябва да е идеално чисто. Опитах много от изброените неща и много от тях стават разхвърляни. Освен това, когато ги използвате, продължавате да добавяте все повече и повече материали във времето. Това в крайна сметка се натрупва и променя цялата форма на вашето печатно легло. Освен това абсорбира много мазнини и прах. От моето разбиране и опит има само три неща, които допринасят за това колко добре се придържа печатът. Температурата, молекулярната структура и разстоянието между печатащото легло и екструдера. Уверете се, че температурата е около 60 ° C, в противен случай пластмасата ще се охлади твърде бързо и веднага ще се освободи. Когато казвам молекулярна структура, имам предвид материала на печатащото легло. Но това, което много хора не успяват да осъзнаят, е, че през повечето време те дори не знаят какъв материал всъщност е тяхното печатно легло. С други думи, те не осъзнават колко прах и мазнина попада върху печатащото легло. Представете си, ако сте имали най-силното лепило в света, за да залепите две неща, но първо сте ги потопили в куп масло и прах. Все още ли биха се държали добре? Отговорът е отрицателен. От корси не! Причината за това е, че лепилото никога дори не контактува с двете неща. Между тях има бариера. Същото се отнася и за 3D печат. Имах толкова много проблеми с залепването на печата. Но когато започнах да го почиствам с дезинфектант за ръце и хартиена кърпа преди всеки печат. Оттогава никога не съм имал проблем. Причината да използвам дезинфектант за ръце е, че го използвам и за ръцете си, така че да не попадам естествени масла от кожата върху леглото. Сега да се съсредоточим върху разстоянието между екструдера и печатащото легло. Първата стъпка е изравняване на леглото. Но можете да отидете по-далеч от това. Процесът се нарича изравняване на мрежестото легло. И в зависимост от физическото качество на леглото, това също може да направи огромна разлика. Идеята зад нея е, че всяко печатно легло е технически изкривено. В зависимост от това колко лошо е изкривено, можете перфектно да изравните леглото спрямо ъглите, но след това ще откриете, че средата на леглото е далеч. Но когато използвате изравняване на мрежестото легло, екструдерът се движи нагоре и надолу през първите няколко слоя, за да се побере за „хълмовете и долините“. Няма да обяснявам как се прави изравняване на мрежестото легло, но можете да го потърсите в Google за вашия конкретен принтер. Последно нещо, което да ви кажа по този начин: когато изравнявате леглото, изчакайте, докато стане горещо, защото то променя малко формата си, когато промените температурата му. След това се уверете, че обикаляте и изравнявате леглото. Моето основно правило е да обикалям до всеки ъгъл непрекъснато, докато не успея да измина целия път, без да се налага да правя каквито и да било корекции.


Отговор 2:

Сигурен съм, че съм изпробвал всеки метод, изброен в останалите отговори, без дори да съм ги прочел, тъй като направих годините си изследвания върху този продукт, както в четене, така и на практика. (много неуспешни практики правят добри изследвания, хаха)

Първо, ВСЯКА РОЛКА НА ФИЛАМЕНТА Е РАЗЛИЧНА. Не искам да викам, но хората забравят тази подробност достатъчно често, трябва да конфигурирате принтера си след инсталирането на всяка ролка, не само поради дебелината и температурните различия, но според моя опит трябва да следите и вашата височина Z, когато е нула след ново хвърляне. Трикът с хартия е най-добрият, но дори тогава откривам, че PLA обича да е с едно докосване по-високо от ABS, така че трябва да сте наясно с вашата нишка дори когато използвате хартиения трик.

https://all3dp.com/2/3d-printer-bed-leveling-step-by-step-tutorial/

НИВЕЛИРАЙТЕ КРОВАТА си, не ме интересува какъв метод използвате, просто се уверете, че леглото ви е идеално равно преди всеки отпечатък, ако трябва, или без значение какъв метод на залепване използвате.

Загрейте леглото си, дори и за PLA, помага, дори при 60 градуса. уверете се, че вашият PID е настроен на леглото ви (и хотел, разбира се), така че да не падне до ниско, ABS може да се изкриви при най-малката промяна на температурата и определено няма да бъде толкова лепкав, когато леглото не е 90+ градуса. Може да се наложи да вземете 120v нагревател, ако имате проблеми с ABS нагрева.

Отпечатването с ABS наистина изисква заграждение, най-малкият вятър или течение може да изкриви отпечатъка. Имам отделно заграждение за моята нишка, където държа куп силициеви пакети.

След като направите всичко това, тогава говорим за допълнителни методи, които наистина никога не трябва да са необходими за PLA, така че може да забележите, че по-често се позовавам на ABS.

  1. лепило - Обичам лепилото, защото остава гладко и оставя много малко остатъци върху отпечатаната част. но се натрупва бързо, ако повторно нанесете без почистване, което така или иначе не бива да правите, но понякога издърпването на стъклото е болка в ... или не искате то да се охлажда между разпечатките
  2. лак за коса - моят личен любим метод, евтините неща работят най-добре, Aquanet най-накрая има своето място в историята. можете да кандидатствате повторно между разпечатките, без да създавате големи проблеми, но това ще остави остатъци по вашите части, ако го направите много. най-големият недостатък, за който трябва да сте наясно, са вашите стъпкови двигатели, ако напръскате лака за коса във вашето заграждение или в близост до вашия принтер, вашите стъпкови двигатели ще натрупат лак за коса с течение на времето и могат да накарат двигателите да прегреят или да спрат да работят напълно.
  3. Bluetape или Kapton лента - Използвах това, това беше първият ми опит за адхезия на първия слой и работи, но не ми хареса да го прилагам повторно, остатъците, останали на леглото, или линиите, които остави, защото използвах половин инч лента.
  4. Buildtak, PEI и други подобни продукти за легло - Изпробвал съм много различни видове лепила за легло, като Buildtak, и те наистина работят отлично, докато принтерът ви откачи или настройката или калибрирането се повредят и вашите горещи край се блъска в леглото (пускам делта, това е истинско нещо) и изведнъж тези 15 $ Buildak не са добри.
  5. каша (или каквото и да е умно име, което има в наши дни) - където разтопявате малко ABS с ацетон, за да създадете „паста“, която разстилате върху леглото си, отпечатъкът ви ще се придържа към нея, стига да е зададена правилната височина Z, но честно казано, ако вашият Z и всичко по-горе е настроен правилно, не трябва да се нуждаете от това, объркано, освен ако не използвате прозрачна нишка, ще трябва да оцветявате всеки път (дори не знам дали прозрачната ще работи правилно ) Имах много малко късмет с това.

Отговор 3:

Несъмнено най-надеждното решение, което открих, е обикновена лилава пръчка за лепило на Elmer. Той осигурява адхезия гореща или хладна, независимо от повърхността или материала и изплаква веднага отпечатъка с вода. Дори когато всъщност нямам нужда от него, често ще го използвам „за всеки случай“. Единственото предупреждение, което имам, е, че трябва да се опитате да поддържате слоя лепило възможно най-тънък и не се колебайте да изтриете всичко с мокра кърпа, ако започне да се слепва. Той е нетоксичен и не смърди мястото, когато се използва на отопляемо легло.

Ако използвате ABS и стъкло, можете да направите суспензия от ацетон и отпечатаната нишка и да я нарисувате върху стъклото преди отпечатъка (оставете я да изсъхне старателно). Ще направя това, когато се опитвам да дъвча стари скапани нишки (много топлинно разширение / свиване). В противен случай лепилната пръчка е повече от достатъчна.


Отговор 4:

Печатах на стъклено легло с моя Monoprice Select Mini 3P.

За PLA трикът беше да се увеличи дебелината на долния слой и да се премести печатащата глава по-близо до печатащото легло спрямо лентата.

Обикновено частите залепват чудесно и след това изскачат във фризера. За съжаление адхезията понякога беше твърде силна. Имах няколко стъклени легла, прекъснати от стреса на охлаждането с тази конфигурация. Скот Морган е прав, всеки производител на нишки е различен и сухата ролка може да бъде напълно различна от ролката, която е абсорбирала куп влага от въздуха.

Днес се върнах към отпечатването върху маскираща лента с марка шотландски производител (защото бях без стъклени листове.) Все още имам твърде много сцепление и трябва да презапечатвам леглото при всеки отпечатък или всеки друг отпечатък.

Откровено, приключих с това. Пазарувам гъвкаво легло сега. Искам такъв, който да се държи на място с магнитно приспособление и да се регистрира положително в определена позиция на печатащото легло.


Отговор 5:

Отговорът на това ще зависи от вашата нишка. Ако отпечатвате PLA, почистете стъклото с алкохол, след това нанесете лепило със светло покритие в решетъчен модел. Успешно печатам без нагряване, използвайки този метод. Ако частите падат от средата на печат, може да се наложи да използвате периферия или да нагреете до 50–60 ° C. Ако печатате ABS, напръскайте стъклото с обилно покритие от Aqua Net Extra Super Hold спрей за коса. Настройте температурата на леглото на 90 ° С и добавете периферия от 5 мм във вашата машина за рязане. В бъдеще не забравяйте да нанесете леко покритие на спрея за коса там, където е бил последният ви отпечатък, преди да започнете нова работа, но не почиствайте стария лак за коса - това е като подправка на съдове за готвене, с обратен ефект - силна адхезия. Ако печатате в найлон, нанесете обилно покритие от лепило и задайте температурата на леглото си на 110 ° С, ако вашата машина е в състояние да го направи. Във всеки случай, уверете се, че нагревателните елементи, нагревателят и леглото, ако използват топлината му, са включени, преди да регулирате нивелиращите си гайки с лист хартия (ако не използвате автоматично изравняване на леглото). Трябва да усетите как хартията се влачи с леко триене, когато се плъзга между горещия край и стъклото.


Отговор 6:

Почистете леглото си с много фина шкурка от 1200 песъчинки или повече.

Когато печатате с ABS, загрейте леглото си (ако е подгряващо се легло) 100–110 C. За PLA или други не изкривяващи се нишки можете да останете около 60 C.

Използвайте лилаво лепило на леглото си, ако само отоплението на леглото не работи. Нанасям лепилото върху горещото легло, за да може да се разпространява еднакво. И понякога използвам неотпусната кърпа, намокрена с вода, и я използвам за разстилане на бучки от лепилото. Наистина не искате измисленият слой на лепилото да е само тънък слой. Все пак бъдете подготвени. Защото премахването на частта няма да е много лесно.

Винаги можете да добавите грунд или пола към вашата част, за да увеличите контактната площ с леглото.

Използвам тези методи, когато моделът ми е висок и има малка площ, която контактува с леглото. По този начин имате достатъчно сцепление, за да премахнете частта.

Не се изгаряйте, докато нанасяте лепилната пръчка или докато я избърсвате с помощта на кърпата, за да я разнесете. Правя това, докато леглото е горещо, но имам ръкавици. Ако не го приложите, тогава го нанесете при по-безопасна температура или когато е студено.


Отговор 7:

Двата най-добри начина, които открих, като се вземат предвид всички неща, са лак за коса или лепило. И двете са евтини и лесно достъпни. Уверете се, че леглото е чисто и правилно подрязано / изравнено, преди да започнете, и използвайте топлина. Изглежда, че много помага. Нанесете тънък слой от едно от горните върху леглото и започнете отпечатването.

Говорейки за изравняване, това е може би най-важното нещо, което можете да направите, за да осигурите правилна адхезия на леглото. Липсата тук ще доведе до проблеми, които изглеждат като проблеми с адхезията, но наистина са причинени от това, че първият слой не е поставен правилно. Леглото трябва да бъде правилно нагрято за типа нажежаема жичка, която използвате, а първият слой трябва да бъде равномерно „изгладен“ [това наистина е подходящ технически термин; )] на всички ъгли. Ако някой изглежда различно, прекратете отпечатъка и коригирайте леглото преди рестартиране.

При някои модели също ще трябва да регулирате ориентацията, така че най-голямата или най-плоската повърхност да е надолу. Също така може да е полезно да настроите вашия слайсер да отпечатва периферия. Това няма да помогне със самото залепване, но може да ви даде възможност да проверите и регулирате облицовката на леглото, докато принтерът работи, преди частта да започне да печата. Периферията просто очертава поставянето на частта върху леглото с няколко реда нишки, преди да започне отпечатването.


Отговор 8:

Както лекуващата пръчка, така и лакът за коса работят добре, както твърдят други. Можете обаче да отпечатате PLA върху голо стъкло, стига първо да го почистите с алкохол за разтриване или денатуриран алкохол. Леглото ви обаче ще трябва да е идеално равно и височината на дюзата ви точно точно.

Никога не печатайте PETG върху голо стъкло. Той ще се свърже трайно и ще извадите парче от стъклото, когато премахнете отпечатъка. С PETG използвайте лепило, за да действате като освобождаващ агент, за да защитите стъклото си.

Моят съвет е да вземете лист PEI, който да поставите върху чашата си. Това е, което използвам на всичките пет мои 3d принтера. За PLA почистете PEI с алкохол. За PETG почиствам PEI с препарат за почистване на прозорци, тъй като той оставя тънък филм и ще помогне на PETG да се освободи, след като печатът завърши.


Отговор 9:

Най-важните параметри, които трябва да се вземат предвид:

  1. Изравнено легло. Направете го възможно най-точно.
  2. Отопляемо легло. Изисква се особено за ABS. (110 C за ABS и 60 C за PLA)
  3. Лепилна пръчка (Добавете тънък слой лепило върху студено стъкло). Твърде дебел и той започва да изолира топлината, идваща от топлинното легло. Препоръчва се почистване на стъклото след добавяне на няколко слоя лепило.
  4. Настройки за първия слой: Шудът за първия слой трябва да бъде дебел и широк. Така препоръчителната височина на първия слой е 0,25–0,3 mm (за дюза 0,4 mm), а препоръчителната ширина на първия слой е 120% до 140%.
  5. В случай че не се предлага отопляемо легло, печатането на ABS е почти невъзможно. Можем да отпечатаме PLA с помощта на синя лента и да залепим върху нея.

Това трябва да е достатъчно, за да печатате части последователно, без изкривяване.

За разбирането.


Отговор 10:

Ако има един начин за всеки печат, аз не го знам, но имам няколко трика за различни видове отпечатъци. Добавете сал, добавете крака за повече повърхност, която се откъсва, аз също печатам с ABS, така че използвам ацетон, ако започне да се повдига по време на печат. Поставете на пауза отпечатването, приложено към дъното и му дайте секунда, за да попие малко, след което тази част обикновено залепва дори по-добре от останалите. Също така ще се стегне, докато печата, тъй като става малко по-мек / пенест / лепкав като реакция. Държи се добре! Надявам се, че помага.


Отговор 11:

Има материали, които можете да поставите на леглото, които ще ви помогнат, в зависимост от това, което отпечатвате. За PLA използвам или лепилна пръчка на Elmer, или течност, направена от смес от бяло лепило и вода на Elmer, боядисана върху леглото и оставена да изсъхне. Чувал съм, че лакът за коса също работи, особено за ABS, но не печатам с ABS. Когато отпечатвам с найлон, сложих слой синя лента за рисуване през леглото. Найлон не обича да се придържа към нищо, но лентата на художника обикновено върши работата.

Наличието на отопляемо легло помага. Според моя опит пластмасата е по-вероятно да се придържа към отопляемо легло. Задайте го на около 50–60C за PLA, 110C за ABS. Ако имате вентилатор на слоя и имате възможност да го контролирате, настройте го да бъде изключен за първите няколко слоя и да се включва постепенно след това.

Също така ще искате да експериментирате с регулиране на първоначалната височина на слоя. Има оптимална височина за отпечатване на първия слой, но ще трябва да го намерите чрез проби и грешки. Прекалено високите и твърде ниските са лоши, трябва да е точно. И разбира се, трябва леглото да е равно, така че да е на правилната височина по цялата площ за печат.

Вашият резач може да има способността да добавя периферия или сал към отпечатваната част, което може да помогне и при сцеплението.